سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، آزرمگین و پوشیده رادوست دارد . پس هرکس از شما غسل کرد، خود را بپوشاند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
تجربه های مدیریت راهنمایی فاطمیه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • مربی،انسان را تربیت می کند وتربیت انسان کاری است ظریف،حساس ومتفاوت.ازآنجاکه انسان موجودی است باروحیه های گوناگون وظرفیتهای مختلف لذا لازمه تربیت چنین موجودی شناخت کامل وجامع او می باشد.
    مربی موفق کسی است که تلاش کند ویژگیهای شناختی،روانی واجتماعی نوجوانان را در مراحل مختلف رشد بشناسد وبرقوانین حاکم برروحیات ونفسانیات آنان آشنا باشد.او باید کوشش کند تا احتیاجات اساسی ونیازهای ذهنی وعاطفی نوجوان را در دوره های مختلف رشد به خوبی تبیین کند وبا مشاوره ومساعدت گرفتن از کارشناسان بصیر وباصبور مؤثر ترین روشهای تربیتی را به کار بندد.چراکه بدون توجه به ویژ گیها ونیازهای زیستی،عاطفی، ذهنی واجتماعی نوجوانان وتشخیص تقدم وتاخر واهمیت وحساسیت این نیازها در شرایط وموقعیتهای مختلف وانتخاب مناسبترین راه قادر نخواهد بود نقش مؤثری در تربیت نوجوانان داشته باشد.
    در این مرحله از دوران زندگی علاوه بر میل به تغذیه،استراحت،غریزه ی جنسی، شور و هیجان او به حدی می رسد که می تواند ارزش های مادی ومعنوی را درک کند و احساسات و عواطف شدیدی از خود بروز دهد.با مشکلاتی چون  دوست یابی و معاشرت،دارا بودن دوستان ناباب و رفتارهای ناپسند،  عدم اراده و قدرت تصمیم گیری روبرو می شود که تنها در سایه حمایت وروشنگریهای فردی دلسوز وآگاه بسلامت می گذرد.

    نوجوان  خوب می فهمد چه کسی خوب حرف می زند وچه کسی خوب عمل می کند هر گاه شخصیت مربی آمیزه ای از عطوفت ومحبت ومنطق واستواری باشد وبا صبوری واستواری،اعتماد به نفس، استقلال شخصیت نوجوانان راتقویت نماید آنها را به خویش متمایل ساخته است نوجوانان قلبا شیفته چنین مربیانی شده وبا آمادگی روانی بیشتری یادگیری کلامی و غیر کلامی را از گفتار ورفتار آنان خواهند داشت.



    فلاح ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 9:13 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 13
    بازدید دیروز: 21
    کل بازدید :303357

    >>اوقات شرعی <<

    الکسا


    >> درباره خودم <<
    تجربه های مدیریت  راهنمایی فاطمیه
    فلاح
    این وبلاگ حاوی مقالات، تجربیات و نکاتی پیرامون مدیریت مدرسه و اجتماع می باشد. امیدوارم مورد استفاده سایرین قرار گیرد. هرگونه کپی برداری از مطالب این وبلاگ موجب امتنان است.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    تجربه های مدیریت  راهنمایی فاطمیه

    >>لینک دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<