سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مؤمن، برادرِ مؤمن است ؛ در هیچ حالی ازنیک خواهی برای او دست نمی کشد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
تجربه های مدیریت راهنمایی فاطمیه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  •  

      یکی از اهداف اصلی جوامع رسیدن به توسعه در همه ابعاد است. تحقق توسعه در یک جامعه به عوامل متعددی چون سرمایه، تکنولوژی، نیروی انسانی متخصص و متعهد، مدیریت کارآمد و اثربخش نیازمند است. این عوامل و به کارگیری آنها مستلزم توسعه فرهنگ، ارزشها و باورهای خاص و یژه‌ای مانند ترقی‌خواهی، خردگرایی، آزادی اندیشه، شکیبایی، نوآوری، تلاش مستمر، صرفه‌‌جویی، نظم، انضباط، کار گروهی و خلاقیت است.

    بنابراین وجود یک نظام فرهنگی کارآمد که درصدد رشد، تکامل و مطلوبیت جامعه است می‌تواند مبنای توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یک جامعه گردد. آموزش و پرورش تنها نهادی است که به صورت رسمی وظیفه تعلیم و تربیت افراد جامعه را در ابعاد گوناگون اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به عهده دارد.

    دوره متوسطه به دلیل آماده‌سازی نیروی انسانی برای ورود به جامعه و بازار کار، مسئولیت‌پذیری، استقلال‌طلبی و رشد شناختی و عاطفی نوجوانان و نهادینه کردن فرهنگ توسعه از اهمیت خاصی برخوردار است. حرکت در راستای این اهداف مستلزم توجه خاص به نظام آموزشی دوره متوسطه، اهداف، محتوی کتب تحصیلی، شیوه‌های تدریس و چگونگی ارزشیابی پیشرفته تحصیلی است.

    در طول دهه گذشته برای افزایش عملکرد مدارس، اصلاحات آموزشی زیادی به عمل آمده است. این افزایش انتظارات با عنایت ویژه به شیوه مدیریت و چگونگی اداره مدرسه همراه بوده است. در این رابطه اکثر نظامهای آموزشی جنبش و نهضتی برای بهبود مدیریت مدارس بوجود آمد.

    در حال حاضر مجموعه منظمی از پروژه‌های بهبود مدرسه و مدیریت مدارس در دسترس است که عوامل مؤثر بر بهبود مدیریت مدارس را تا حدودی شناسایی نموده‌اند و می‌تواند مورد استفاده مدیران قرار گیرد.



    فلاح ::: دوشنبه 86/9/12::: ساعت 8:9 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 26
    بازدید دیروز: 51
    کل بازدید :303484

    >>اوقات شرعی <<

    الکسا


    >> درباره خودم <<
    تجربه های مدیریت  راهنمایی فاطمیه
    فلاح
    این وبلاگ حاوی مقالات، تجربیات و نکاتی پیرامون مدیریت مدرسه و اجتماع می باشد. امیدوارم مورد استفاده سایرین قرار گیرد. هرگونه کپی برداری از مطالب این وبلاگ موجب امتنان است.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    تجربه های مدیریت  راهنمایی فاطمیه

    >>لینک دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<